Na czym polega marketing szeptany?

Marketing szeptany – znany także jako buzz marketing – to w dzisiejszych czasach jedna z najpopularniejszych form promowania produktów i usług. Wzbudza zainteresowanie z uwagi na bardzo wysoką skuteczność i efektywność, co jest zasługą wykorzystywania niestandardowych form komunikacji bazujących na sprawdzonych schematach charakterystycznych dla poczty pantoflowej.

O czym pamiętać?

Każda firma, której marzy się uwieńczona wymiernymi rezultatami kampania marketingu szeptanego, musi zdawać sobie sprawę z kilku niezwykle istotnych rzeczy. Aby takie działania odniosły pożądany skutek – a zatem by wzbudziły u odbiorców zainteresowanie firmą i jej ofertą, powinny zostać spełnione pewne warunki. W ogromnym natłoku konkurencji nie jest wcale łatwo wyróżnić się, nie bez powodu zatem firmy wolą zdawać się w tych kwestiach na profesjonalistów. Przy organizacji kampanii trzeba mieć na względzie liczne aspekty jak m. in. oczekiwania i potrzeby grupy docelowej, kanały komunikacji itp.

Liczy się forma przekazu

Istotne jest również to, by wiedzieć, jak działa marketing szeptany. Sam fakt przekazania informacji to za mało. Niebagatelną rolę odgrywa sposób, w jaki zostało to zrobione. Odbiorca ma być świadomy tego, że ma do czynienia z przekazem reklamowym. Ponadto musi on nieść pozytywne przesłanie i wychodzić od nadawcy, z którym odbiorca może bez problemu się utożsamić. Język, jakim nadawany jest komunikat, powinien być dla odbiorcy całkowicie zrozumiały i czytelny, nie ma tu więc miejsca na żadne fachowe terminy i trudne słownictwo.

Leave a comment